Salı, Kasım 26

Gayrettepe Halkalı’nın mesafesi 57 dakikaya düşecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, inşaatı devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı merkez şantiyesinde incelemelerde bulundu. Sahada incelemelerin ardından projeye ilişkin açıklama yapan Bakan Uraloğlu, şunları söyledi: “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak başta büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın canlarının sıkılmaması için şehir içi raylı sistemin çok önemli projelerini hayata geçirdik. , trafik nedeniyle kabusa dönüşen değişimler, “Türkiye genelinde tamamlayıp vatandaşlarımızın hizmetine sunduğumuz şehir içi raylı sistem hattının uzunluğu 434 kilometreye ulaştı.”

“KOCAELİ VE BURSA’DA 79,4 KİLOMETRE, İSTANBUL’DA 22 KİLOMETRE KENTSEL DEMİRYOLU HATTI İNŞAATINA DEVAM EDİYOR”

22 kilometresi İstanbul olmak üzere Kocaeli ve Bursa’da 79,4 kilometrelik şehir içi demiryolu hattının yapımının devam ettiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Yine İstanbul, Sakarya, Bursa, Ankara, İzmir, Samsun, Trabzon ve Konya’dır.” Ayrıca 324,1 kilometrelik yeni bir hattın yapımını da planlıyoruz. Devam eden ve planladığımız projelerimizi teslim ettiğimizde ülkemiz genelinde 837,5 kilometre şehir içi raylı sistem hattı inşa etmiş olacağız” dedi. dedi.

“MAMARAY İLE 1 MİLYAR 200 BİN YOLCU TAŞIDIK”

14 kilometrelik Halkalı-İstanbul metro hattının Arnavutköy-İstanbul Havalimanı kısmını mart ayında hizmete açtıklarını hatırlatan Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Bu sayede inşa ettiğimiz ve hizmete açtığımız hattın uzunluğunu da artırmış olduk. İstanbul’da yaptırdığımız 7 raylı sistemin 7 hattından Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir ve Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosunu Bakanlık olarak teslim ettik. Marmaray Banliyö Hattı ve Gebze-Halkalı Metrosu ile Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı ve İstanbul-Arnavutköy Havalimanı kesimi ile Sirkeci-Kazlıçeşme demiryolu sistem hattının işletme sorumluluğundadır. “Sorumluluğumuzdaki hatlarımızın açılışından bu yana Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattında yaklaşık 11 milyon 800 bin, Sirkeci-Kazlıçeşme hattında 2 milyon 100 bin, Marmaray’da ise yaklaşık 1 milyar 200 bin yolcu taşıdık.” dedi.

ARNAVUTKÖY-İSTANBUL HAVALİMANI METROSU 1,5 MİLYON YOLCU TAŞIDI

Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattının Halkalı-Arnavutköy kesimi ve Altunizade-Çamlıca Cami-Bosna Bulvarı Metrosu’nda inşaat çalışmalarının sürdüğünü belirten Bakan Uraloğlu, 31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosunun 7 istasyondan oluştuğunu ve “Az önce söylediğim gibi 14 istasyon var. 1 kilometrelik Arnavutköy-İstanbul Havalimanı güzergahını 19 Mart’ta hizmete açtık. Hattımızın 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı devamının tüm kesimlerinde çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Açık kısımda Arnavutköy-Hastane ve Taşoluk istasyonları ile;
Arnavutköy – İstanbul Havalimanı – Gayrettepe ile entegre olan İstanbul Havalimanı İstasyonundan devam ederek; Yakın gelecekte inşa edeceğimiz hızlı tren ile İstanbul Havalimanı Kağıthane İstasyonunda; Mahmutbey-Mecidiyeköy-Kabataş metro hattı, Gayrettepe istasyonunda; Yenikapı – Hacıosman Metrosu ve Metrobüs ile entegrasyonu sağladık. Bu entegrasyonlar sayesinde; Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasını 14 dakikada, Arnavutköy-Göktürk arasını 20 dakikada, Arnavutköy-Kağıthane arasını 32 dakikada, Arnavutköy-Gayrettepe arasını 41 dakikada, Arnavutköy-Beşiktaş arasını 44 dakikada kat ederek hızlı hizmet verdik. ve metro rahatlığıyla güvenli ulaşım. “19 Mart’tan, yani açılışından bugüne kadar sadece 14 kilometrelik bu hat üzerinde 1,5 milyona yakın yolcu taşıdık.” dedi.

“TOPLAM 55 BİN 600 METRELİK HAT TÜNELİNİ TAMAMLAYARAK TÜNELİN KAZILARINI BİTİRDİK”

Projenin mevcut durumuna ilişkin açıklama yapan Bakan Uraloğlu, şunları söyledi: “Ana hat tünellerinde 6,60 metre çapında 8 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600 metre hat tünelini tamamlayarak tünel kazılarını tamamladık. Tünel kaplama betonu üretiminde yüzde 99 ilerleme kaydettik. İstasyon, makaslı yapılar ve benzin istasyonları inşaat işlerinde betonarme işlerinin %99’unu tamamladık. İstasyon inşaatında yüzde 75 ilerleme kaydettik. Hat tünellerinde hat üstyapısı ve demiryolu imalatlarının yüzde 99’unu tamamladık. “Proje boyunca elektromekanik işlerde yüzde 70 ilerleme kaydettik” dedi.

“TÜRKİYE’NİN EN UZUN VE HIZLI METRO HATLARINDAN BİRİ, DÜNYANIN EN UZUN METRO HATTI OLACAK”

Bakan Uraloğlu, İbn Haldun Üniversitesi İstasyonu, Kayaşehir, Olimpiyatlar, Halkalı Stadyum ve Halkalı İstasyonlarında ince işler, çevre düzenleme işleri ve elektromekanik imalatların devam ettiğini kaydederek, şöyle konuştu: “Bu istasyonların tamamlanmasıyla; İbn Haldun Üniversitesi İstasyonunda; Vezneciler-Sultangazi-Fenertepe metrosu ile Kayaşehir istasyonuna; Metro ile Bakırköy-Kirazlı-Başakşehir-Kayaşehir’den Olympiaköy istasyonuna; Ataköy-İkitelli-Olimpiyat metrosu ile Halkalı stadyum istasyonuna; Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu ve Halkalı İstasyonu ile Yenikapı-Kirazlı-Halkalı Metrosu ve MARMARAY ile entegrasyon sağlanacak. Bu entegrasyonlar sayesinde; Halkalı-İstanbul Havalimanı arasında 30 dakikada, Halkalı-Göktürk arasında 43 dakikada, Halkalı-Kağıthane arasında 54 dakikada, Halkalı-Gayrettepe arasında 57 dakikada, Küçükçekmece-Kemerburgaz arasında 50 dakikada ve Başakşehir (Metrokent) arasında seferlere başlayacağız. -Kağıthane 48 dakikada. Aslında arkadaşlar bu bölümü bitirdiğimizde; Tamamen yer altı metro sınıfında Türkiye’nin en uzun ve en hızlı, dünyanın ise en uzun metro hatlarından biri olacak 69 kilometrelik ring hattını tamamlamış olacağız.” Dedi ki:

“ARNAVUTKÖY-HALKALI arasındaki 17,5 kilometrelik çalışmalarımızın tamamını 2025 ORTALARINDA tamamlamayı planlıyoruz”

İnşaatı devam eden 37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hatlarının oluşturduğu bu ring hattı sayesinde; Hattın en uzak noktalarında Gayrettepe ile Halkalı istasyonları arasında yolculuk yapan bir yolcunun yolculuğunu 1 saatten kısa sürede, yaklaşık 57 dakikada tamamlayabildiğine dikkat çeken Bakan Uraloğlu, şunları söyledi: “Zaman hepimiz için çok kıymetli. Bu projeyle her yıl 6 milyon saat zaman tasarrufu sağlıyoruz. Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattının inşaatı devam eden 17,5 kilometre uzunluğundaki Arnavutköy-Halkalı arasındaki tüm çalışmalarımızı 2025 yılının ortalarında tamamlamayı hedefliyoruz. 2025 yılı sonuna kadar hat üzerinde çalışacak metro araçlarımızın test ve devreye alma süreçlerini tamamlayarak.” dedi.

Bakan Uraloğlu, hesaplamalara göre İstanbul’un 1.400 kilometrelik metroya daha ihtiyacı olacağının altını çizerek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Her zaman söylediğimiz gibi artık İstanbul’un ulaşım sorununu yüzeyde çözmek mümkün değil. Daha fazla metro hattına ve büyük ölçüde yer altı ulaşımına ihtiyacımız var. Bakanlığımızın devam eden projelerinin tamamlanmasıyla İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 384 kilometreye çıkacağı göz önüne alındığında, bu, 600 kilometreden fazla bir metro hattının daha yapılması gerektiği anlamına geliyor. Konuşmamın başında da belirttiğim gibi tüm bunların çok iyi planlanması gerekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’un ve halkının her zaman yanındayız. İstanbulluların ihtiyaçlarına uygun, hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım ağı kurana kadar durmayacağız ve çalışmayacağız. Bu düşüncelerle projemizin inşaat işlerini başarıyla yürüten Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüzün en üst kademesinden en alt kademesine kadar tüm müteahhitlerine ve çalışanlarına teşekkür ediyorum” dedi.

Önceki içerik Sonraki içerik

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

romabet güncel giriş betgar güncel giriş
gaziantep escort